Що є правильним: "der Bonbon" або "das Bonbon"?

Більшість з нас хотіла б, щоб німецька мова (і будь-яка інша мова) була схожою на бюрократично сплановану систему. Вони вважають, що гарна мова не повинна містити двозначностей.

Однак усі природні мови є анархічними системами. Директора німецької мови немає. Ангела Меркель не відповідає за німецьку граматику. Словникові компанії не вигадують нових слів. Вони просто містять нові слова, які стали популярними.

Мова трохи схожа на Вікіпедію. Кожен робить внесок у розвиток німецької мови.

З часом деякі граматичні форми стають загальновизнаними. Однак це не означає автоматично, що вирази, які використовуються рідше, автоматично є неправильними.

Ось кілька слів, які можуть мати декілька родів, згідно з довідником “Duden Grammatik”. Так, ви вільні у виборі.

  • Biotop, der/das
  • Bonbon, der/das
  • Curry, der/das
  • Filter, der/das
  • Gelee, der/das
  • Gulasch, das/der
  • Poster, das/der
  • Rhododendron, das/der
  • Schrot, der/das

Таких слів ще багато.

За словами Duden, 1,6% усіх німецьких іменників може мати більше одного роду. Існує майже 50 іменників (0,05%), які можуть мати три артикля!

Приклади:

  • der, die, das Joghurt
  • der, die, das Spam
  • der, die, das Triangel

0,1% усіх німецьких іменників не мають жодного роду; тобто вони використовуються без артикля.

Приклади:

(З вересня / жовтня у мене буде одна онлайн-група з вивчення німецької мови, рівно на вісім учасників, і я даватиму пояснення українською. Якщо ви хочете отримати інформацію, як тільки курс відкритий для реєстрації, натисніть тут. Ми не будемо працювати з підручником, як у школі. Ми зосередимось виключно на усуненні ваших помилок і на професійному вираженні.)

Aids, Allerheiligen, Donnerlittchen, Fernost.

Іноді інша стать використовується лише в певному регіоні.

Приклади:

  • die E-Mail; Австрія: das E-Mail
  • die Butter; регіон навколо Франкфурта -на -Майні: das Butter
  • das Terpentin; Австрія: der Terpentin
  • der Pyjama; Австрія: das Pyjama

Іноді інший рід відображає різне значення.

Приклади:

  • der Erbe (спадкоємець); das Erbe (спадщина)
  • der Junge (хлопчик); das Junge (дитина/потомство тварини): das Löwenjunge, das Zebrajunge

---

Хочете отримати безкоштовне членство в моїй групі на Facebook для вивчення німецької мови? Там ви будете отримувати оновлення про мої статті. І ви можете запитати мене про все, що стосується вивчення німецької мови.

https://www.facebook.com/groups/1096640910859372

Якщо ви хочете почути, як я розмовляю українською з німецьким акцентом, будь ласка, прослухайте мій щотижневий підкаст з психології: https://anchor.fm/ukrainianwop

Я психолог (магістр з Гамбургського університету) та викладач мови з Гамбурга / Німеччина. На даний момент я проживаю в Республіці Молдова.

 


 

Comments

Popular posts from this blog

Небезпека спрощених курсів німецької мови

Допоможіть! У мене є два-три дієслова в одному речен