Як вивчити німецькі дієслова з префіксами

Це дуже складна тема. І в цій статті ми не будемо обговорювати граматику. 

Ви, мабуть, це вже знаєте: є дієслова з роздільними та нероздільними префіксами.

Er kauft mit ihr ein (einkaufen). Sie verkauft ihm ihr Buch. (verkaufen).

Є деякі префікси, які в деяких дієсловах є роздільними; в інших дієсловах вони нероздільні.

Wir setzen mit der Fähre über (ÜBERsetzen). Wir übersetzen einen Text ins Deutsche (überSETzen).

Ось лише кілька стратегій, як дізнатися значення цих дієслів.

Як правило, дієслова з роздільним префіксом виражають дуже конкретну ситуацію. Тому ці дієслова можна знайти особливо в технічній мові. Перекласти такі дієслова на іншу мову часто дуже важко, тому що часто потрібно використати ціле речення, щоб пояснити правильне значення.

ausparken: виїхати з місця для паркування

1. Складіть список тих дієслів із роздільними префіксами, які ви чуєте дуже часто:

abholen, einkaufen, ausschlafen, aufessen, einschlafen, anschalten, ausschalten тощо.

2. Зосередьтеся на одному префіксі на тиждень. Спробуйте вивчити 10-20 дієслів з одним префіксом. Просто скористайтеся звичайним словником. Наприклад, дієслова з префіксом «zu»: zuschauen, zureden, zuhören, zuschalten, zuschließen тощо.

3. Спробуйте вивчити правила значення певних префіксів. На Youtube є досить багато відео про це.

Хочете отримати безкоштовне членство в моїй групі на Facebook для вивчення німецької мови? Там ви будете отримувати оновлення про мої статті. І ви можете запитати мене про все, що стосується вивчення німецької мови. https://www.facebook.com/groups/1096640910859372

4. Підкресліть у газетних статтях дієслова з роздільними дієсловами.

5. Знайдіть дієслова з роздільними дієсловами в технічних текстах з тих спеціальностей, які для вас актуальні: в інструкціях з побутової техніки, в рецептах чи в довідниках для різних професій.

приклад:

Ось дієслова, які я знайшов у рецепті однієї з моїх улюблених німецьких страв (https://www.chefkoch.de/rezepte/316781113268026/Schwaebischer-Spaetzleteig.html).

Zusammenrühren, einrühren, durchrühren, nachziehen, hinzufügen, bereitstellen, hineingeben, hineinhobeln, herausheben, aufbrauchen

6. Не вивчайте дієслова з префіксами для діяльності, на якій ви не спеціалізуєтесь.

Бажаю щасливого Різдва та щасливого Нового року!

Наступні два тижні зроблю перерву. Якщо ви хочете читати більше, поверніться до всіх попередніх статей цього блогу. Швидше за все, ви не читали кожного з них.

---

Якщо ви хочете почути, як я розмовляю українською з німецьким акцентом, будь ласка, прослухайте мій щотижневий підкаст з психології: https://anchor.fm/ukrainianwop

Я психолог (магістр з Гамбургського університету) та викладач мови з Гамбурга / Німеччина. На даний момент я проживаю в Республіці Молдова.

Хочете покращити свою німецьку мову разом зі мною? На жаль, протягом наступних тижнів я не маю можливості прийняти нових учасників курсу. Якщо ви хочете бути в моєму списку очікування, надішліть мені електронний лист на адресу: gerhard.j.ohrband@gmail.com  . Будь ласка, надайте мені інформацію про ваш рівень володіння німецькою мовою, а також про мотивацію вивчення німецької мови. Я надішлю вам пропозицію, як тільки буде можливість.

Comments

Popular posts from this blog

Небезпека спрощених курсів німецької мови

Що є правильним: "der Bonbon" або "das Bonbon"?

Допоможіть! У мене є два-три дієслова в одному речен